㊙️當一個人寫東西時,幾乎不可能不完全專注,你不能手在寫這件事,心裡卻想著另一件。所以對於你想看到的世界,與其用想的,你要把它寫下來。(focus - pay attention)

㊙️當一個人寫東西時,幾乎不可能不完全專注,你不能手在寫這件事,心裡卻想著另一件。所以對於你想看到的世界,與其用想的,你要把它寫下來。

◼️
(歐美劇)語錄2024_0708

女:
How were you actually feeling when you opened that door?
在打開那扇門時,你真實的感覺是什麼?

男:
I was feeling overwhelmed.
我感到不知所措

The pressure 那壓力

I got it. 我懂了

I get it. All right. let's move on.
我明白了,好了,我們繼續吧

男:
You pick the next door.
下一扇門由你來選

女:
Taking time to emotionally requlate ourselves is a calculated investment In both of us continuing to live.
花時間調節自己的情緒,是對我們倆繼續活下去的,一種有計畫投資。

You can't lie to this thing. It knows.
你騙不了這東西,它會知道的

男:
No. I love that, but I can't have them around 'cause Charlie has an allergy.
不是,我超愛這個,但我不能買,因為查理對花生過敏。

Well. 這麼說吧

maybe they found their dream worlds.
也許他們找到了自己的理想世界

◼️
女:
I don't even wanna know what happened here.
我甚至不想知道這裡發生了什麼事

男:
Works for me.
我也一樣

◼️
A little more complicated than that.
情況稍微複雜些

That is the theory. Yeah.
理論上是這樣,沒錯

◼️
B:
And I logged into the system.
我就登錄了系統

and I found this.
並發現這個

Some other version.
別的版本的我

A:
那些究竟是什麼東西?

What do you mean overrun?
你說的“充斥”是什麼意思?

B:
They multiply exponentially.
它們以指數方式增長

This world is overrun with whatever these are.
這個世界充斥著這些東西

A:
I'm sorry. 恕我直言

B:
No, I'm not going back in that box until I'm ready.
不,在我準備好之前,我絕不會回到那盒子裡

◼️
B:
So, what's the craziest world you saw?
那你見過最不可思議的世界是什麼樣子的?

A:
incredible 簡直難以置信

You don't have Mad Max in your world?
你的世界裡沒有這部電影?

B:
Seriously. 講正經的

A:
Come on. Think about it. You have the keys to the multiverse.
拜託,想想看,你能通往多元宇宙

Hey, listed, you wanna be so careful.
嘿,聽著,你得萬分謹慎

And think through every single decision you make in there.
仔細想清楚你在裡面做的每一個決定

#譬喻 #境界
《愛麗絲夢遊仙境》
《潘朵拉的盒子》
That box can be a one-way door.
這盒子也許讓你無法再回來

Are you sure you want this?
你確定這是你想要的?

《改變》
《命運》
《鑰匙》
《改變命運的鑰匙》
唯此世間「善少惡多」
世人「不信因果」,
因果何曾饒過誰?
《玄一人生酬業》
三世因果六道輪迴
人死為鬼,正直為神
貪戀一根草就出不了輪迴
若不往生淨土將來必墮地獄

B:
Yeah. 是的
Hundred percent. 百分之百確定

You know, when I was a kid and there was a video game that I couldn't beat...
小時候,有一款遊戲,我通不了關

I'd just get the cheat code.
我就去找出作弊碼

See, it's fun in the beginning, right?
一開始很有趣,對吧?

◼️
女:
I just can't understand how he could become this person.
我就是不明白他怎麼會變成這樣?

You didn't.
可你並沒有

男:
Are you sure you're ready?
你確定自己準備好了?

女:
I just wanna go.
我只想離開這裡

男:
Spent all night thinking about it., and I swear I saw both paths.
我花了一整晚的時間思考,我發誓自己看到了兩條人生路

that I was correct and that I had made the right choice.
自己是對的,自己做出了正確的選擇

女:
It helps me make sense of it all.
這幫助我理解這一切

◼️
男:
about how much focus it takes to really control the box.
關於要真正控制盒子需要多大的專注力

I was thinking about how I get my students to pay attention.
讓我想起自己是如何讓我的學生專注的

When you write something down, it's almost impossible.
當一個人寫東西時,幾乎不可能

not to put full attention on it.
不完全專注

You can't write one thing and think another.
你不能手在寫這件事,心裡卻想著另一件

女:
Smart 聰明

男:
So, instead of just thinking of the world you want to see.
所以對於你想看到的世界,與其用想的,

you are gonna write it down.
你要把它寫下來

女:
Yeah 沒錯

◼️
See what I mean?
明白我所說的?

It's all about keeping your thoughts and your subconscious intentions aligaed.
要做的就是確保我們所想的,和潛意識保持一致。

Come on. Let's go. 來,走吧

◼️
That day was perfect.
那是完美的一天

I know it's hard, but the question you should be thinking about...
我知道這不容易,但你應該考慮的問題是…

Maybe it doesn't make sense at a surface level.
也許從表面上看來,這並沒有意義。

but the subconscious marches to its own beat.
但潛意識會按照自己的節奏運作

◼️
女:
I want you to live the life you wanna live.
我想讓你過自己想過的人生

but what does that mean?
但這話是什麼意思?

Really, what am I in that?
真的,我在你的人生中算什麼?

男:
You're everywhere.
你是我的一切

女:
No, I'm not in these decisions that you've made.
不,我並沒參與你所做的這些決定

And you know you can take to me, right?
你知道能是可以跟我溝通的,對吧?

You know you can talk to me about anything.
你知道我們之間是能無所不談的

◼️
Look at you. 瞧你
We're learning.我們都在學習

It's hell.
是地獄
──────────────
常用【特殊符號】
▶閱讀完整內容
▶敬請閱讀完整內容🙏
㊙️〇◎☯○● ⊘ ■☐☑【】
🎯☉ ☮︎ ♾︎ ☸△ ⚠︎  ∵  ∴ ⚅ 六度
⓪①②③④⑤⑥⑦⑧⑨⑩
【人物角色】關鍵 緣份 關係
A:B:C:法則
男:女: 甲:乙:
父:子: 母:女:
師:生: 主:客:
上:下: 王:臣: 警:民:
🔍搜尋關鍵字標籤:
──────────────
玄一門
就是任一門
玄一門就是開心門
玄一門就是任意門

諸法實相 宇宙人生的真相
宇宙法則 因果定律
秘密 吸引力法則 顯化法則

人生 啟示 人生的意義
南無 皈依 皈命 回頭 
回首如意不求人
人到無求品自高

品名:
鍋燒雞絲麵(全素)(三顆星)
金泉源麵食品有限公司

菇王素食沙茶醬(三顆星)

原萃日式綠茶(三顆星)

這個網誌中的熱門文章

搜尋關鍵字 Search-Keyword

747

如果別人的愚癡能造成你的痛苦,那你比他還愚癡

這個網誌中的熱門文章

搜尋關鍵字 Search-Keyword

玄一:阿彌陀佛2022_0510

如果別人的愚癡能造成你的痛苦,那你比他還愚癡

10

【玄一就是大總持】

【秘藏】 一切諸佛秘藏之法

德國古典哲學家_黑格爾名言 (Hegel Quotes)

百善孝為先 英文 Hundreds of good filial piety first

747

【修行第一要念死】